Všeobecné obchodní podmínky – First Class Publishing a.s.

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. VVšeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1, § 1746 odst. 2 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“):

(i) vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) mezi Provozovatelem a Zákazníkem (jak jsou tyto subjekty definovány dále v těchto VOP) prostřednictvím internetového obchodu provozovatele na adrese www.firstclass.cz (dále jen „E-shop“) a dále vzájemná práva a povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě rezervace zboží provozovatele Zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu Provozovatele; Právní vztahy vyplývající z provozování E-shopu jsou upraveny v části I, II, III, V a VI těchto VOP, zejména v části III.

(ii) podmínky užívání internetové platformy www.firstclass.cz (dále jen „Platforma“), jejímž hlavním účelem je zejména umožnit Tvůrcům publikovat na Platformě svůj digitální multimediální obsah a propojit je s Uživateli, kteří mají zájem takový obsah odebírat, a upravují vzájemná práva a povinnosti vzniklé v této souvislosti mezi Provozovatelem a Uživateli (jak jsou tyto subjekty definovány v části IV. VOP). Právní vztahy vyplývající z provozování Platformy jsou upraveny v části I, IV, V a VI těchto VOP, zejména v části IV.

1.2. VOP v části platné pro E-shop se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží/zakoupit členství od prodávajícího, popřípadě zboží rezervovat, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

1.3. Provozovatelem (také Prodávajícím) internetového obchodu www.firstclass.cz a Platformy www.firstclass.cz je společnost založená podle českého práv

First Class Publishing a.s.
se sídlem Stroupežnického 3191/17, Smíchov, 150 00 Praha 5
IČO: 24713252
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 16356
Kontaktní e-mail: [email protected] 

(dále jen „Provozovatel“).

1.4. Zákazníkem se rozumí každý návštěvník – fyzická osoba internetových stránek Provozovatele na adresách www.firstclass.cz, www.businessleaders.cz, www.tajemstviobchodu.cz, který prostřednictvím internetu / systému internetového obchodu odeslal řádnou objednávku nebo žádost o rezervaci zboží či služeb (dále jen „Zákazník“). Zákazník, který prostřednictvím internetu / systému internetového obchodu odeslal řádnou objednávku, se dále označuje též jako kupující.

1.5. Po dobu trvání smluvního vztahu vzniklého na základě objednávky bude smlouva uložena u Provozovatele, který k ní Zákazníkovi, popř. Uživateli, umožní přístup na základě potvrzení objednávky Provozovatelem zaslaného na Zákazníkem (Uživatelem) sdělený e-mailový kontakt. Jsou-li k uzavírání smlouvy užity elektronické prostředky komunikace, informuje Provozovatel Zákazníka (Uživatele) o tom, že uzavřená smlouva je v případě vyplnění formuláře umístěného na internetových stránkách Provozovatele archivována v elektronické podobě.

1.6. Smlouva se uzavírá v českém jazyce.

II. UŽIVATELSKÝ ÚČET

Tato část II. VOP se aplikuje na E-shop, subsidiárně pak také na Platformu.

1.1. Na základě registrace Zákazníka provedené na webové stránce může Zákazník přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Zákazník provádět objednávání nebo rezervaci zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to stránky obchodů www.firstclass.cz umožňují, může Zákazník provádět objednávání a rezervaci zboží též bez registrace přímo z webových stránek www.firstclass.cz.

1.2. Při registraci uživatelského účtu a při objednávání a rezervaci zboží je Zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání nebo rezervaci zboží jsou Prodávajícím považovány za správné.

1.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem – e-mailovou adresou Zákazníka a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně údajů nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.

1.4. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.

1.5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Zákazník svůj uživatelský účet déle než 1 rok nevyužívá, či v případě, kdy Zákazník poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

1.6. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutno údržbu hardwarového a softwarového vybavení Prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

III. PRODEJ ZBOŽÍ

Tato část III. VOP je aplikovatelná pouze na E-shop.

1. Uzavření smlouvy

1.1. Prodávající zpřístupňuje informace o zboží určeném k prodeji prostřednictvím internetového obchodu na adresách www.firstclass.cz, příp. prostřednictvím jiných on-line prodejních nástrojů.

1.2. Internetový obchod prodávajícího umožňuje zákazníkům zejména prohlížení aktuálně nabízeného zboží včetně uvedení cen jednotlivého zboží, vyhledávání požadovaných položek a objednání vybraného zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Poskytnuté ceny při objednávce jsou ceny konečné. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány v internetovém obchodu prodávajícího. Tímto ustanovením není dotčena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

1.3. Veškerá prezentace zboží umístěná na stránkách internetového obchodu na adresách www.firstclass.cz je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

1.4. Kupující objednává zboží elektronickou cestou přímo z internetu prostřednictvím formuláře vytvořeného právě k tomuto účelu (dále jen „formulář objednávky“). Formulář objednávky obsahuje zejména informace o: (i) objednávaném zboží a jeho množství, (ii) způsobu dodání objednávaného zboží včetně údajů o nákladech spojených s dodáním, (iii) způsobu úhrady kupní ceny zboží, a (iv) osobní údaje nezbytné pro řádné uzavření smlouvy a dodání objednaného zboží.

1.5. Podáním objednávky Zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí.

1.6. Formulář objednávky odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Dokončit objednávku“ (dále jen „objednávka“). Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Takto doručená objednávka je platným a závazným návrhem na uzavření kupní smlouvy, obsahuje-li všechny náležitosti, vyžadované objednávkovým formulářem. Prodávající neprodleně potvrdí kupujícímu skutečnost, že objednávku obdržel. Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy prodávající potvrdí objednávku a takové potvrzení objednávky je doručeno kupujícímu.

1.7. Prodávající si vyhrazuje právo nepotvrdit objednávku nebo její část nebo odstoupit od potvrzené objednávky či její části v těchto případech: (i) zboží se již nevyrábí nebo nedodává, nebo (ii) se výrazným způsobem změnila cena dodavatele zboží. V případě, že tato situace nastane, prodávající bude neprodleně kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet nebo adresu v nejkratším možném termínu, a to do 10 pracovních dnů, nejpozději však do 30 (třicet) dnů od nepotvrzení či odstoupení od objednávky ze strany prodávajícího.

1.8. Prodávající si dále vyhrazuje právo odmítnout objednávku kupujícího, který v minulosti řádně a včas nezaplatil závazně objednané zboží.

1.9. Odesláním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí. Na tyto obchodní podmínky je kupující dostatečným způsobem před vlastním uskutečněním objednávky upozorněn a má možnost se s nimi seznámit prostřednictvím internetového formuláře. Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást uzavřené kupní smlouvy.

1.10. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.

2. Dodání a úhrada kupní ceny

2.1. Je-li uzavřena kupní smlouva způsobem dle čl. 3 těchto obchodních podmínek, prodávající doručí zboží kupujícím zvoleným způsobem.

2.2. V případě doručení zboží prostřednictvím přepravce se připočítává k uvedené ceně zboží expediční poplatek ve výši dle platného ceníku. Náklady spojené s balením zboží prodávající samostatně neúčtuje, jsou zahrnuty v expedičním poplatku.

2.3. Převzetí zboží stvrzuje kupující podpisem na průvodním dokladu přepravce. Místem dodání zboží je poštovní adresa uvedená kupujícím v objednávce. Kupující je vlastníkem zboží po zaplacení kupní ceny. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

2.4. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby: (i) on-line platba kartou a (ii) bezhotovostním převodem na účet.

2.5. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

2.6. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě kupujícímu.

3. Rezervace zboží – osobní odběr

3.1. Prostřednictvím internetového obchodu si též může Zákazník vybrat a nezávazně rezervovat zboží prostřednictvím internetového formuláře za účelem jeho případného nákupu v provozovně prodávajícího. Odeslání požadavku na rezervaci zboží není považováno za objednávku zboží a potvrzením rezervace nedochází k uzavření kupní smlouvy. Potvrzením rezervace se prodávající zaváže, že vybrané zboží bude Zákazníkovi k dispozici k předvedení a případnému zakoupení v příslušné provozovně prodávajícího po dobu 5 dní ode dne potvrzení rezervace. Zákazník může požadovat předvedení rezervovaného zboží a případně zboží zakoupit v příslušné provozovně od okamžiku, kdy mu dojde potvrzení rezervace.

3.2. Kupní smlouva mezi prodávajícím a Zákazníkem je uzavřena na základě předvedení zboží při osobním zakoupení zboží v provozovně prodávajícího, přičemž na takovou koupi zboží se nevztahují tyto obchodní podmínky internetového obchodu, s výjimkou tohoto článku, čl. 4. a 6. Zákazník tak mimo jiné nemá právo od takto uzavřené kupní smlouvy odstoupit ve smyslu  § 1829 občanského zákoníku, tedy v tomto případě do čtrnácti dnů od převzetí zboží, neboť nedochází k uzavření kupní smlouvy distančním způsobem. Kupní smlouva se v takovém případě řídí obecnými právními předpisy, popřípadě obchodními podmínkami prodávajícího platnými pro nákup zboží v příslušné provozovně. Stejné platí i pro nákup zboží či služeb v provozovně prodávajícího.

4. Vstupenky

4.1. Veškerá prezentace nabízených vstupenek umístěná ve webovém rozhraní internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně těchto položek produktů. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

4.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o vstupenkách na akce. Ceny vstupenek jsou uvedeny bez daně z přidané hodnoty v zákonné sazbě. Ceny zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

4.3. Prodávající není odpovědný za obtíže způsobené neoprávněným použitím nebo zkopírováním elektronické vstupenky. Její padělání je trestné. Elektronická vstupenka se rovněž stává neplatnou, jestliže z ní nejsou patrné údaje potřebné pro její kontrolu nebo byla pozměněna dodatečnými úpravami.

4.4. Prodávající nepřijímá zpět zakoupené vstupenky ani je nevyměňuje za jakékoliv jiné vstupenky, ať by důvod požadované výměny nebo storna byl jakýkoliv. Kupující je povinen si při nákupu překontrolovat veškeré údaje, které se týkají akce, na kterou si kupuje vstupenku – místo, datum, čas, umístění sedadla v sále, viditelnost z příslušného sedadla, cena, uplatnění slevy – a zvážit, zda si v relevantních případech nesjednat komerční pojištění u třetí strany (obvykle pojišťovny) pro případ nutného storna vstupenky například z důvodu nemoci. Prodávající takové pojištění nezprostředkovává. Za ztracené vstupenky se neposkytuje náhrada.

4.5. Změna programu, termínu, místa a obsazení (dále souhrnně „změna akce“) je vyhrazena. Při změně akce zůstávají zakoupené vstupenky v platnosti pro náhradní představení.

4.6. Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoliv újmu vzniklou kupujícímu nebo třetí osobě v souvislosti se změnou akce, která nastala v důsledku vyšší moci.

5. Práva z vadného plnění

5.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).

5.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal: a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy, d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a e) věc vyhovuje požadavkům právních přepisů. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

5.3. Ustanovení článku 7.2. VOP se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží. Za vadu se považuje i plnění jiné věci než byla objednána kupujícím, jakož i vady v dokladech nutných pro užívání zboží.

5.4. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době 12 měsíců od převzetí.

5.5. Je-li vadné plnění podstatným porušením kupní smlouvy, má kupující zejména práva dle         § 2106 občanského zákoníku, a to: a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží, b) na odstranění vady opravou věci, c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo d) odstoupit od kupní smlouvy. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího, vyjma případů upravených v § 2106 odst. 2 občanského zákoníku. Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva dle článku 7.7. VOP.

5.6. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má kupující zejména práva dle § 2107 občanského zákoníku, a to na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od kupní smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

5.7. Nemá-li zboží vlastnosti dle článku 7.2. VOP má kupující dále práva dle § 2169 občanského zákoníku.

5.8. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího („reklamace“), a to v provozovně prodávajícího, reklamace v písemné formě lze zasílat na adresu Provozovatele.

5.9. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.

5.10. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; prodávající je dále povinen vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

5.11. Reklamované zboží kupující dopraví osobně nebo zašle na místo uplatnění reklamace (běžnou formou, nikoli dobírkou). Vzhledem k tomu, že v rámci reklamačního řízení je nutno ověřit, zda kupující koupil reklamované zboží skutečně od prodávajícího, prodávající doporučuje, aby kupující vhodným způsobem tuto skutečnost doložil, a to např. předložením kopie dodacího listu či faktury. Je-li reklamace uznána jako oprávněná, bude po jejím vyřízení kupující vyzván k odběru zboží. V případě zájmu může být po dohodě zboží kupujícímu zasláno.

5.12. Dopravu reklamovaného zboží hradí kupující, v případě uznání oprávněnosti reklamace může požádat o úhradu nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží. Reklamované opravené nebo vyměněné zboží zašle prodávající zpět na vlastní náklady.

5.13. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 (třicet) dnů od jejího uplatnění, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

6. Odstoupení od kupní smlouvy

6.1. Kupující má právo od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím internetového obchodu dle čl. 3 těchto podmínek do 14 (slovy: čtrnácti) dnů ode dne převzetí zboží odstoupit bez udání důvodu.

6.2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí kupující o svém odstoupení od kupní smlouvy informovat prodávajícího formou jednostranného právního jednání (například dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo emailem).

6.3. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od kupní smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od kupní smlouvy před uplynutím příslušné lhůty (čl. 5.1. těchto obchodních podmínek). Tuto skutečnost musí kupující řádně prokázat.

6.4. Pokud kupující odstoupí od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy prodávajícímu došlo oznámení kupujícího o odstoupení od kupní smlouvy, uhrazenou kupní cenu. Pro vrácení plateb použije prodávající stejný platební prostředek, který použil kupující pro provedení počáteční transakce, pokud kupující výslovně neurčí jinak.

6.5. Platbu prodávající vrátí až po obdržení vráceného zboží.

6.6. Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením zboží, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.

6.7. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

6.8. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a též od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal, jakož i o dodávce novin, periodik nebo časopisů, a dále spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu.

6.9. Dále v souladu s § 1837 písm. l) občanského zákoníku prodávající výslovně sděluje, že kupující nemá právo odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.

7. Další práva a povinnosti smluvních stran

7.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

7.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

IV. PODMÍNKY UŽÍVÁNÍ PLATFORMY

Tato část IV. VOP je aplikovatelná pouze na Platformu.

1. Úvodní ustanovení

1.1. Platforma je zájmově zaměřena na publikování obsahu týkajícího se osobního rozvoje (zejména fyzické zdraví, mentální zdraví, kariéra, mezilidské vztahy a spiritualita).

1.2. Uživatelem se pro účely této části IV. a části V. a VI. VOP rozumí každá fyzická nebo právnická osoba, která se tím, že se přihlásí k odběru obsahu alespoň jednoho Tvůrce, registruje na Platformě jako uživatel s příslušným uživatelským účtem (dále jen „Uživatel“).

1.3. Tvůrcem se pro účely této části IV. VOP rozumí každá fyzická nebo právnická osoba, která je registrována na Platformě jako tvůrce (účet tvůrce) za účelem publikace svého tvůrčího obsahu, tj. registruje si na Platformě účet tvůrce (dále jen „Tvůrce“).

1.4. Tatáž osoba se může na Platformě registrovat jako Uživatel i jako Tvůrce. V takovém případě jí bude na Platformě zřízen jednotný účet s dvojím módem – role Tvůrce/Uživatel. Při každém přihlášení osoba zvolí, pod kterou rolí se přihlašuje; vystupování na Platformě současně jako Tvůrce i Uživatel není možné. Mezi oběma módy lze přepínat v nabídce uživatelského rozhraní.

1.5. Návštěvník Platformy, který se přihlásí k odběru obsahu od Tvůrce působícího na Platformě prostřednictvím kliknutí na příslušné tlačítko na profilu Tvůrce, uvedením svého e-mailu a zadáním platební metody a údajů o sobě, zaškrtnutím políčka, že souhlasí s těmito VOP a prohlašuje, že je osobou starší 15 let, čímž dojde k registraci Uživatele na Platformě, vstupuje do smluvního vztahu s Provozovatelem (dále jen „smlouva“), který se řídí těmito VOP. Jednotlivé technické kroky vedoucí k uzavření smlouvy jsou uvedeny na adrese www.firstclass.cz.

1.6. Registrací Uživatel prohlašuje, že si VOP pečlivě přečetl, veškerým smluvním podmínkám zde stanoveným rozumí a jejich význam je mu jasný a zaškrtnutím příslušného políčka v rámci objednávky s nimi vyjadřuje souhlas. Na tyto VOP je Uživatel upozorněn před vlastním uskutečněním objednávky, a má tak možnost se s nimi dostatečným způsobem seznámit. Před podáním objednávky má Uživatel možnost zkontrolovat jím vyplněné údaje a případně je opravit. Případné chyby v objednávce může Zákazník opravit prostřednictvím svého uživatelského účtu (https://firstclass.cz/muj-ucet). V případě jakýchkoliv nejasností se Uživatel může obrátit na Provozovatele na kontaktní e-mail uvedený v části I. čl. 1.3 VOP.

1.7. Tyto VOP (část IV.) se přiměřeně použijí také na užívání Platformy návštěvníkem bez registrace. Každý návštěvník Platformy je povinen, než začne Platformu užívat, se s těmito VOP (část IV.) seznámit a dodržovat je v rozsahu použitelném na jeho postavení jakožto návštěvníka bez registrace.

1.8. Provozovatel a Uživatel souhlasí, že komunikace mezi nimi, popř. mezi Uživatelem a Tvůrcem, bude probíhat výhradně elektronickou formou prostřednictvím e-mailu, ledaže VOP (část IV.) výslovně stanoví jinak. Veškeré oznamování předvídané ve VOP (část IV.) se činí formou e-mailu, pokud jde o oznámení adresovaná Uživateli, na e-mailovou adresu uvedenou u uživatelského účtu dotyčného Uživatele, pokud jde o oznamování adresovaná Provozovateli, na e-mailovou adresu uvedenou v části I. čl. 1.3 VOP. Právní jednání je možné činit prostřednictvím e-mailu tak, že se dokument obsahující příslušné právní jednání opatří uznávaným elektronickým podpisem nebo se vlastnoručně podepsaný dokument zachycující právní jednání naskenuje a pošle přílohou e-mailu.

2. Platforma

2.1. Provozovatel provozuje online Platformu, kde Tvůrci publikují tvůrčí digitální multimediální obsah – texty umělecké, vědecké či jiné povahy, fotografie, videa (včetně audiovizuálních podcastů), audio příspěvky (včetně audio podcastů), živé vysílání (live stream) – tematicky zaměřený na osobní rozvoj (dále jen „Tvůrčí obsah“). Návštěvník Platformy může prostřednictvím Platformy přistupovat k jednotlivým profilům Tvůrců a Tvůrčímu obsahu nepodléhajícímu režimu paywall. V případě zájmu o odebírání Tvůrčího obsahu podléhajícímu režimu paywall Platforma propojí Uživatele s dotyčným Tvůrcem a tento vztah zprostředkuje. Provozovatel tedy působí pouze jako zprostředkovatel, tedy nese odpovědnost pouze za provozování a správu Platformy v rozsahu uvedeném ve VOP (část IV.). Za aktivitu Uživatelů či Tvůrců na svých uživatelských účtech a za jednání Uživatelů či Tvůrců při užívání Platformy odpovídají výhradně dotyční Uživatelé a Tvůrci, Provozovatel za jejich jednání v žádném případě neodpovídá.

2.2. Tvůrčí obsah poskytuje Uživateli Tvůrce, k odebírání jehož Tvůrčího obsahu se Uživatel přihlásí. Provozovatel nenese za obsah publikovaný ze strany Tvůrců na Platformě žádnou odpovědnost. V případě zájmu Uživatele o odebírání obsahu od konkrétního Tvůrce působícího na Platformě, Uživatel získává přístup k publikovanému digitálnímu obsahu Tvůrce buď prostřednictvím objednávky Předplatného nebo prostřednictvím zakoupení určitého obsahu zaplacením jednorázové platby, jež se v obou případech činí vybráním příslušné možnosti na profilu dotyčného Tvůrce. Platforma objednávku a následné poskytnutí digitálního obsahu na základě objednávky zprostředkuje. Odebíráním obsahu od určitého Tvůrce vstupuje Uživatel do smluvního vztahu s dotyčným Tvůrcem, přičemž smlouva je uzavřena v okamžiku úspěšného provedení požadované platby Předplatného nebo Jednorázového poplatku. Platforma není smluvní stranou v rámci tohoto vztahu, tento vztah pouze zprostředkovává. Poskytování digitálního obsahu Tvůrcem Uživateli se řídí těmito VOP (část IV.). Za plnění všech povinností, včetně povinností veřejnoprávních, vyplývajících z tohoto smluvního vztahu jsou odpovědni výlučně dotčení Uživatelé a Tvůrci.

2.3. Služby Platformy jsou poskytovány s výjimkou dočasných krátkodobých odstávek z důvodu nezbytné údržby dle čl. 6.7 této části IV. VOP v nepřetržitém režimu 24/7.

2.4. Platforma je provozována jako webová aplikace přístupná z jakéhokoliv webového prohlížeče připojeného k internetu na webové stránce www.firstclass.cz. Služby Platformy lze využívat odkudkoliv bez územního omezení (neuplatňuje se geo-blocking).

2.5. Provozovatel neručí za kvalitu připojení k serveru, na kterém je Platforma provozována, ani neposkytujeme žádné záruky co se týče dostupnosti či kompatibility Platformy.

2.6. Provozovatel Platformy si vyhrazuje právo provádět na Platformě změny, přidávat či odebírat funkce, upravovat uživatelské rozhraní, a to bez předchozího upozornění.

2.7. Provozovatel si vyhrazuje právo ukončit poskytování služeb Platformy. Rozhodnutí ukončit poskytování služeb Platformy Provozovatel v takovém případě vhodnou formou uveřejní na Platformě a oznámí Uživatelům e-mailovou zprávou zaslanou do e-mailové schránky uvedené u uživatelského účtu. Rozhodnutí ukončit poskytování služeb Platformy, oznámené a uveřejněné podle předchozí věty, má účinek výpovědi smlouvy s výpovědní dobou 30 (třicet) dnů. Uplynutím výpovědní doby dojde k ukončení provozu Platformy. V oznámení Provozovatel Uživatele vyzve ke zrušení Předplatného a upozorní je, že uplynutím výpovědní doby přestanou být služby Platformy dostupné a tím přestane být Uživateli dostupný i odebíraný digitální obsah.

3. Registrace na Platformě, uživatelský účet

3.1. Na Platformě se může jako Uživatel registrovat fyzická osoba starší 15 let či právnická osoba.

3.2. Uživatel se zaregistruje na Platformě tak, že na webových stránkách Platformy www.firstclass.cz v rámci přihlášení k odběru Tvůrčího obsahu od některého z Tvůrců působících na Platformě, ať už v podobě objednávky Předplatného nebo zakoupení Tvůrčího obsahu zaplacením jednorázové platby, uvede svou e-mailovou adresu, zadá platební metodu a platební údaje a další údaje o sobě a vyjádří souhlas s těmito VOP a potvrdí splnění věkové hranice.

3.3. V okamžiku úspěšné registrace se Uživateli na Platformě zřídí jeho osobní účet (dále jen „uživatelský účet“), prostřednictvím něhož bude moci přistupovat k předplacenému nebo zakoupenému Tvůrčímu obsahu a spravovat si svá předplatná a svůj profil. Uživatelský účet je výhradně privátní, váže se ke konkrétnímu Uživateli, z tohoto důvodu uživatelský účet není přenositelný či převoditelný na jinou osobu a není dovoleno ho zpřístupnit k používání žádné třetí osobě. Tím není dotčena možnost u Uživatele – právnické osoby uživatelský účet zpřístupnit dle svého uvážení členům statutárního orgánu či zaměstnancům. Přístup k uživatelskému účtu, který je dostupný na https://firstclass.cz/muj-ucet, je zabezpečen uživatelským jménem – e-mailovou adresou Zákazníka a heslem. Uživatel se zavazuje uchovávat své uživatelské jméno a heslo v tajnosti.

3.4. Při zadání objednávky a registraci se Uživatel zavazuje uvést pravdivé, úplné a přesné údaje a tyto po celou dobu trvání smluvního vztahu udržovat aktuální. Uvedení nepravdivých, neúplných, nepřesných či neaktuálních údajů jde k tíži Uživatele. Uživatelem uvedené údaje, ať už při zadání objednávky a registraci či později při využívání služeb Platformy, bude Provozovatel považovat za splňující výše uvedené parametry.

3.5.   Registrací Uživatel – fyzická osoba uděluje souhlas se zpracováním svých osobních údajů, a to v rozsahu nezbytném pro využívání služeb Platformy a odebírání Tvůrčího obsahu od Tvůrce. Veškeré informace o ochraně osobních údajů, zejména o účelech a způsobech zpracování, jakož i o právech subjektu údajů v souvislosti se zpracováním osobních údajů, jsou uvedeny v Zásadách zpracování osobních údajů. Uživatel bere na vědomí a souhlasí, že Provozovatel může sdělené osobní údaje v nezbytném rozsahu sdílet s Tvůrcem, jehož Tvůrčí obsah se Uživatel rozhodne odebírat, za účelem zprostředkování smluvního vztahu mezi Uživatelem a daným Tvůrcem. Ve vztahu k těmto osobním údajům je daný Tvůrce jejich správcem ve smyslu Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (dále jen „GDPR“), a odpovídá za zákonnost jejich zpracování v souladu s příslušnými právními předpisy.

3.6. Uživatel nese plnou odpovědnost za svůj uživatelský účet na Platformě a za veškerou aktivitu z něj či na něm provedenou. Jakoukoliv aktivitu učiněnou z uživatelského účtu bude Provozovatel přisuzovat danému Uživateli. Uživatel odpovídá za řádné a dostatečné zabezpečení svého uživatelského účtu. V této souvislosti se Uživatel zavazuje vyvinout přiměřené úsilí k tomu, aby ke zneužití či odcizení uživatelského účtu či přístupových údajů k němu nedošlo, zejména volbou dostatečně silného hesla nebo okamžitou změnou přístupových údajů v případě podezření na jejich kompromitaci.

3.7. Uživatel se zavazuje uživatelský účet používat v souladu s těmito VOP (část IV.) a obecně závaznými právními předpisy.

4. Odebírání Tvůrčího obsahu 

4.1. Tvůrčí obsah je na Platformě Uživatelům a návštěvníkům bez registrace dostupný ve dvou režimech. Tvůrčí obsah nepodléhající paywall je přístupný bezplatně. Tvůrčí obsah podléhající paywall je možné odebírat následujícími dvěma způsoby

(a) formou předplatného, kdy Uživatel získá na stanovenou dobu uvedenou v čl. 4.5 této IV. části VOP přístup k obsahu Tvůrce sdílenému na Platformě, který Uživatel odebírá po dobu trvání předplatného (dále jen „Předplatné“); 

(b) formou jednorázového poplatku, jehož zaplacením se Uživateli zpřístupní konkrétní vybraný již publikovaný obsah Tvůrce sdílený na Platformě, ke kterému bude mít Uživatel přístup po dobu 1 (jednoho) roku od okamžiku zpřístupnění (dále jen „Jednorázový poplatek“); k jinému než takto zpřístupněnému vybranému obsahu Uživatel v rámci tohoto režimu mít přístup nebude.

4.2. Konkrétní způsob a podmínky nabízení daného obsahu k odběru Uživatelům, včetně nastavení paywallu, záleží výlučně na uvážení a rozhodnutí dotyčného Tvůrce. Výši Předplatného si každý Tvůrce určí v rámci cenových hladin stanovených Provozovatelem, výši Jednorázového poplatku si určuje každý Tvůrce podle svého uvážení. Ceny Předplatného i Jednorázového poplatku jsou včetně DPH a všech souvisejících poplatků. 

4.3. Cena Předplatného i Jednorázového poplatku je vždy uvedena v rámci profilu jednotlivého Tvůrce u příslušného tlačítka odebírat Tvůrčí obsah či u dotyčného Tvůrčího obsahu u příslušného tlačítka k odemčení obsahu.

4.4. Tvůrce může změnit původně zvolenou cenovou hladinu Předplatného, avšak vždy nejdříve po uplynutí 6 (šesti) měsíců od posledního nastavení či změny. Nová výše Předplatného se uplatní jen vůči těm Uživatelům, kteří se přihlásí k odběru Tvůrčího obsahu od daného Tvůrce poté, co změna nabude účinnosti („noví Uživatelé“). Vůči stávajícím Uživatelům se bude nadále uplatňovat dosavadní výše Předplatného.

4.5. Předplatné se vždy sjednává na období 1 (jednoho) měsíce, přičemž měsícem se pro tyto účely rozumí časový úsek v délce 30 (třiceti) dnů, který počíná běžet dnem uhrazení platby Předplatného Uživatelem za první měsíc.

4.6. Tvůrce si může s Provozovatelem dohodnout možnost poskytovat Tvůrčí obsah v rámci Předplatného Uživatelům po určité období bezúplatně nebo za zvýhodněnou cenu (dále jen „Zkušební období“). V takovém případě pro zpřístupnění obsahu, který podléhá režimu bezúplatného Zkušebního období, bude Uživatel vyzván k zadání a uložení aktuálních platebních údajů, přičemž ale během trvání Zkušebního období žádná platba Předplatného nebude provedena. Pro režim Zkušebního období se zvýhodněnou cenou se použije čl. 5 této části IV. VOP obdobně. Nedojde-li v mezidobí ze strany Uživatele ke zrušení Předplatného v souladu s čl. 8.3 této části IV. VOP, po uplynutí Zkušebního období bude Uživateli automaticky účtována Tvůrcem plná cena příslušného Předplatného. Konkrétní podobu (bezplatné/se slevou) Zkušebního období si určuje dotyčný Tvůrce s tím, že Zkušební období trvá 7 (sedm) dní. Blokace nebo provedení platby určité minimální částky (např. 1,- Kč) pro účely ověření platebních údajů se nevyžaduje. V případě, že Uživatel uvede takové platební údaje, které z jakéhokoliv důvodu neumožní po skončení Zkušebního období provedení platby (např. neplatná nebo odcizená platební karta) nebo nebude-li na účtu dostatečný zůstatek pro uhrazení Předplatného v plné výši, bude Předplatné automaticky zrušeno.

4.7. Digitální tvůrčí obsah zakoupený ať už prostřednictvím Předplatného či Jednorázového poplatku, se v příslušném rozsahu Uživateli zpřístupní, jakmile dojde k úspěšnému provedení příslušné platby, na profilu dotyčného Tvůrce poté, co se Uživatel přihlásí ke svému uživatelskému účtu. Zakoupený obsah bude přístupný, v případě Předplatného, po dobu trvání Předplatného, v případě Jednorázového poplatku, po dobu 1 (jednoho) roku od okamžiku zpřístupnění. Tvůrce odpovídá Uživateli, že digitální obsah je po dobu uvedenou v předchozí větě bez vad. Tvůrce však neodpovídá Uživateli v případě, že vadu způsobilo nevyhovující technické nebo programové vybavení nebo síťové připojení pro přístup či užívání digitálního obsahu Uživatele nezbytné pro řádné fungování digitálního obsahu (dále jen „digitální prostředí uživatele“). Minimální technické požadavky na digitální prostředí Uživatele jsou stanoveny v dokumentu Technické podmínky, který je dostupný zde.

4.8. Provozovatel neodpovídá za případné vady digitálního obsahu Tvůrců ani za jeho kvalitu ani za to, že obsah odpovídá informacím uvedeným v propagačních sděleních Tvůrce. Jakékoliv reklamace či práva z vadného plnění z toho vyplývající Uživatelé uplatňují výhradně přímo u dotyčného Tvůrce prostřednictvím reklamačního formuláře v příslušné sekci Platformy.

4.9. Uživatel, který je spotřebitelem, přihlášením se k odběru Tvůrčího obsahu od Tvůrce vyjadřuje výslovný souhlas s poskytnutím digitálního obsahu před uplynutím lhůty k odstoupení dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Uživatel v této souvislosti bere na vědomí, že tímto zpřístupněním Tvůrčího obsahu před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy zaniká v souladu s ustanovením § 1837 písm. l) občanského zákoníku právo Uživatele odstoupit od smlouvy o poskytování digitálního obsahu založené § 1829 odst. 1 občanského zákoníku.

4.10. Provozovatel obratem po úspěšném provedení platby Předplatného či Jednorázového poplatku zašle Uživateli na e-mailovou adresu uvedenou při registraci potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě.

Spotřebitelská práva Uživatelů vyplývající z odebírání Tvůrčího obsahu od Tvůrců

4.10. Uživatelům, jež jsou spotřebiteli ve smyslu § 419 občanského zákoníku, náleží při odebírání Tvůrčího obsahu od Tvůrců zákonem stanovená práva, která jsou blíže popsána a rozvedena v tomto oddílu, případně výše v tomto článku.

4.11. Tvůrci nejsou vázáni ve vztahu k Uživatelům – spotřebitelům žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.

4.12. Tvůrčí obsah je jakožto věc v digitální podobě výrobkem ve smyslu § 2 odst. 1 písm. f) zákona o ochraně spotřebitele. Pokud Uživatel – spotřebitel má za to, že Tvůrčí obsah je poskytován vadně, zejména pokud neodpovídá těmto VOP (část IV.) nebo jiným požadavkům obecně závazných právních předpisů může takovou vadu u dotyčného Tvůrce reklamovat pomocí reklamačního formuláře v příslušné sekci Platformy. V reklamaci je potřeba konkrétně a přesně uvést, jaká vada služby Platformy se reklamuje a z jakého důvodu, dále kontaktní údaje na osobu uplatňující reklamaci a požadovaný způsob vyřízení reklamace. Má-li digitální obsah vadu, může Uživatel požadovat její odstranění, ledaže je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné (to se posoudí zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by digitální obsah měl bez vady).

4.13. Reklamovatelná vada je taková, jejíž existence je dána na základě objektivních hledisek. Důvodem reklamace proto nemůže být pouze skutečnost, že Tvůrčí obsah neodpovídá subjektivnímu očekávání Uživatele.

4.14. Uživatel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud Tvůrce vadu neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí nebo je z prohlášení Tvůrce nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době, se vada projeví i po odstranění nebo je vada podstatným porušením smlouvy. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou digitálního obsahu bez vady a vadného digitálního obsahu, který byl Uživateli poskytnut, popř. se zohlední doba, po kterou byl poskytován vadně. Uživatel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada digitálního obsahu jen nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

4.15. Tvůrce Uživateli vydá písemné potvrzení v elektronické formě o uplatněné reklamaci, kde bude uvedeno datum uplatnění reklamace, obsah reklamace, způsob vyřízení reklamace, který Uživatel požaduje.

4.16. Tvůrce podanou reklamaci posoudí a rozhodne o ní v přiměřené době dle povahy věci, zpravidla bezodkladně, nejpozději však do 30 (třiceti) dnů ode dne uplatnění reklamace. Tvůrce Uživateli poskytne potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně případného potvrzení o provedení opravy, o době trvání reklamace, a pakliže Tvůrce reklamaci nevyhoví, pak také písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nedojde-li k vyřízení reklamace a informování Uživatele dle tohoto odstavce v uvedené lhůtě 30 (třiceti) dnů, má Uživatel právo od smlouvy odstoupit.

4.17. V případě oprávněné reklamace má Uživatel právo požadovat po Tvůrci náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Toto právo je však nutné u Tvůrce uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, jinak se promlčí.

4.18. Odstoupí-li Uživatel od smlouvy, dojde k znepřístupnění digitálního obsahu odebíraného na základě předmětné smlouvy.

4.19. Peněžité částky, které má Tvůrce z důvodu vadného plnění vydat Uživateli, vrátí Tvůrce na vlastní náklady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy Uživatel uplatnil oprávněně u Tvůrce příslušné právo z vadného plnění.

4.20. V případě, že vznikne mezi Tvůrcem a Uživatelem – spotřebitelem v souvislosti s odebíráním Tvůrčího obsahu (např. v případě nesouhlasu Uživatele se způsobem vyřízení reklamace podle čl. 4.16 této části IV. VOP) spor, který se nepodaří mezi stranami vyřešit dohodou, má Uživatel právo takový spor předložit příslušnému orgánu mimosoudního řešení sporu dle části V. těchto VOP.

5. Platební podmínky

5.1. Podmínkou odemčení (zpřístupnění) Tvůrčího obsahu podléhajícího režimu paywall Uživateli je řádná úhrada příslušné platby Předplatného nebo Jednorázového poplatku Uživatelem.

5.2. Platba Jednorázového poplatku se provádí on-line platbou platební kartou (debetní či kreditní). Platba Předplatného se provádí on-line platbou platební kartou (debetní či kreditní) se souhlasem k rekurentní inkasní platbě Předplatného. Bližší podrobnosti k rekurentní inkasní platbě stanoví čl. 5.5 této části IV. VOP.

5.3. Platba Předplatného, Jednorázového poplatku či jakákoliv jiná platba ze strany Uživatelů ve prospěch Tvůrců (dále také jen „Platby“) se provádí prostřednictvím Provozovatele, který k tomuto účelu využívá platební bránu provozovanou společností Stripe, Inc. (https://stripe.com/en-cz) (dále jen „Platební brána“ a „Provozovatel platební brány“). Při nahrávání platební metody a platebních údajů bude Uživatel vyzván k vyjádření souhlasu s podmínkami užívání služeb Platební brány Stripe, které jsou dostupné na https://stripe.com/en-cz/legal/ssa. Provozovatel si vyhrazuje právo Provozovatele platební brány kdykoliv a bez předchozího upozornění změnit. Provozovatel neodpovídá za řádné provedení a zpracování Plateb ze strany Provozovatele platební brány či jiného poskytovatele platebních služeb.

5.4. Provozovatel u přijatých Plateb od Uživatelů ve prospěch Tvůrců provede každý měsíc zúčtování, kdy si z Plateb strhne příslušnou částku provize, potažmo další poplatky v souladu s všeobecnými obchodními podmínkami pro Tvůrce, a zůstatek následně převede na účet dotyčného Tvůrce.  

5.5. Platba Předplatného se provádí s výjimkou první Platby formou rekurentní inkasní platby. V takovém případě objednáním Předplatného Uživatel uděluje souhlas k tomu, aby Provozovatel platební brány formou inkasa strhl částku odpovídající příslušné výši Předplatného z platební karty nahrané Uživatelem při zadávání platební metody vždy k prvnímu dni období, za které se Předplatné platí. V případě úspěšného provedení inkasní platby se Předplatné automaticky prodlužuje o dalších 30 (třicet) dnů. Pokud nebude možné inkasní platbu z jakéhokoliv důvodu na straně Uživatele v plné výši a včas provést (např. vypršení platnosti platební karty bez nahrazení novou, nedostatečný zůstatek na platebním účtu Uživatele), Provozovatel si vyhrazuje právo příslušný obsah (ke kterému se neprovedená Platba vztahuje) dočasně dotyčnému Uživateli znepřístupnit do doby, než bude možné inkasní platbu úspěšně provést. Provozovatel Uživatele o této skutečnosti neprodleně informuje a vyzve ho k zjednání nápravy. V případě, že k zjednání nápravy nedojde a inkasní platba nebude úspěšně provedena ani do 7 (sedmi) dnů od oznámení podle předchozí věty, může Provozovatel Předplatné zrušit.

5.6. Uživatel může rekurentní inkasní platby kdykoliv zrušit pod příslušnou záložkou v rámci svého uživatelského účtu na https://firstclass.cz/muj-ucet. V takovém případě Předplatné skončí k poslednímu dni období, za které bylo Předplatné uhrazeno na základě poslední Platby Předplatného. Zrušením Předplatného dle čl. 8 této části IV. VOP dochází k odvolání souhlasu k rekurentním inkasním platbám a od okamžiku účinnosti zrušení Předplatného žádná další inkasní platba nebude provedena.

5.7. Instrukce a údaje k provedení Platby se zobrazí vzápětí po kliknutí na tlačítko odebírat či odemknout Tvůrčí obsah.

5.8. Uživatel obdrží potvrzení o provedené platbě z Platební brány na svůj e-mailový účet zadaný při registraci obratem po jejím úspěšném provedení.

6. Podmínky užívání služeb Platformy

6.1. Uživatel se zavazuje užívat Platformu v souladu s touto částí IV. VOP a obecně závaznými právními předpisy. Právo užívat služeb Platformy, a odebírat tak Tvůrčí obsah publikovaný na Platformě, je nepřenosné (tzn. platí výhradně pro osobu uvedenou na registračním formuláři).

6.2. Zakazuje se na Platformě vyvíjet činnosti, které jsou zakázány obecně závaznými právními předpisy nebo které by protiprávně poškozovaly či mohly poškodit Tvůrce, jiné Uživatele, Provozovatele či byly způsobilé poškodit či ohrozit infrastrukturu Platformy.

6.3. Při používání Platformy se dále zakazují následující činnosti:

(a) provádět na Platformě nebo jejích prvcích tzv. reverse engineering nebo dekompilace nebo jiné technické kroky, které směřují k neoprávněnému užití předmětů práv duševního vlastnictví Provozovatele, zejména zdrojové kódu software, který je součástí Platformy, nebo jeho smluvního partnera; 

(b) činnosti, kterými se obcházejí technické prostředky ochrany autorských práv Provozovatele k Platformě;

(c) šířit malware;

(d) jakékoliv další činnosti, které mohou mít za následek poruchu v řádném fungování Platformy, včetně jakýchkoliv kyberútoků (včetně DDoS útoků), změn TCP/IP protokolů.

6.4. Bez písemného souhlasu Provozovatele nesmí Uživatelé k Platformě přistupovat prostřednictvím jakýchkoliv automatických nástrojů využívajících software (např. internet bots) nebo jakkoliv zasahovat do běžného provozu Platformy.

6.5. Uživatel se zavazuje pro případ, že by jakákoliv třetí strana vznesla nárok vůči Provozovateli za porušení povinností Uživatele při užívání Platformy, ať už vyplývajících z právních předpisů či ze smlouvy, zejména nároky z titulu neoprávněného zásahu do autorského či jiného práva souvisejícího s právem autorským či jiného práva duševního vlastnictví, nahradit Provozovateli škodu, která mu v souvislosti s tím vznikne, a to za předpokladu, že taková škoda nebude uhrazena třetí osobou (např. z titulu pojistného plnění).

6.6. Provozovatel odpovídá za provozování Platformy v souladu s právními předpisy a za její řádnou správu a údržbu. Provozovatel neodpovídá za nefunkčnost Platformy v případě technických výpadků či jiných obtíží vzniklých mimo sféru vlivu Provozovatele, tj. nezpůsobených zaviněným zanedbáním povinné údržby. Provozovatel odpovídá za to, že disponuje veškerými potřebnými oprávněními k software, jakož i k jiným dílům, které jsou součástí Platformy. Tato odpovědnost nemůže být přenesena na Uživatele a za veškeré nároky třetích osob v důsledku neoprávněného užití práva k software jakož i k jiným dílům ze strany Provozovatele v souvislosti s provozováním Platformy odpovídá výlučně Provozovatel. Pokud by třetí osoby uplatnily vůči Uživateli jakékoliv nároky týkající se neoprávněného užití práva k software jakož i k jiným dílům, které jsou součástí Platformy, je Provozovatel povinen nahradit Uživateli škodu, která mu v důsledku toho vznikne.

6.7. Uživatel bere na vědomí, že třebaže služby Platformy jsou poskytované v rozsahu režimu 24/7, Provozovatel nezaručuje nepřetržitou dostupnost služeb Platformy a uživatelského účtu. Uživatelský účet může být krátkodobě dočasně nedostupný v případě nutnosti provést nezbytnou údržbu softwarového či hardwarového vybavení, na kterém je Platforma provozována, anebo vinou výpadků způsobených technickými obtížemi. Provozovatel se zavazuje provádět údržbu Platformy tak, aby využívání služeb Platformy ze strany Uživatelů bylo, pokud možno, co nejméně dotčeno. Provozovatel vyvine veškeré úsilí, které po něm lze spravedlivě požadovat, aby riziko výskytu výpadků bylo minimalizováno, a nastanou-li už, aby byly vždy v co nejkratší době odstraněny. Uživatel v této souvislosti nemá vůči Provozovateli nárok na jakoukoliv refundaci či jiné odškodnění.

6.8. Uživatelé mohou hlásit případnou nefunkčnost Platformy nebo její jakékoliv části či jiné technické závady související s provozem či užíváním Platformy Provozovateli na e-mail [email protected].

7. Ochrana autorských práv k obsahu Tvůrců a k Platformě

7.1. Uživatel je povinen užívat Tvůrcem (prostřednictvím Provozovatele) zpřístupněný Tvůrčí obsah pouze pro vlastní potřebu a nešířit ho dál třetím stranám.

7.2. Uživatel bere na vědomí, že tvůrčí obsah publikovaný Tvůrci na Platformě může být předmětem ochrany dle zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (dále jen „autorský zákon“) a z tohoto titulu se k Tvůrčímu obsahu mohou vázat výhradní majetková a osobnostní práva Tvůrců. Uživatel se zavazuje tato autorská práva autorů k jejich autorským dílům, respektive práva související s právem autorským pořizovatelů zvukově-obrazového záznamu či zvukového záznamu k takovému záznamu, respektovat a zdržet se jakéhokoliv protiprávního zásahu do těchto práv.

7.3. Uživatel přihlášením se k odběru Tvůrčího obsahu nezískává žádná práva tento zpřístupněný digitální tvůrčí obsah jakýmkoliv způsobem užít ve smyslu autorského zákona, vyjma užití v rámci některé ze zákonných licencí, to znamená, že je zakázáno tvůrčí obsah dále rozmnožovat, sdělovat veřejnosti, jakož i do něj jakkoliv zasahovat, spojovat s jiným obsahem nebo vytvářet na jeho základě odvozená díla. V případě zájmu o užití tvůrčího obsahu ve smyslu autorskoprávním je Uživatel povinen si obstarat předchozí výslovný souhlas od dotyčného Tvůrce.

7.4. Jakékoliv jednání obcházející či směřující k obcházení či vyřazující z provozu či snižující účinnost technických ochranných opatření sloužících k ochraně autorským práv před neoprávněnými zásahy (tzv. DRM) je zakázáno.

7.5. Za případné neoprávněné zásahy do autorských práv či jiných práv duševního vlastnictví Tvůrců či jiných osob, kterých se Uživatel svým jednáním dopustí, ponese plnou soukromoprávní i veřejnoprávní odpovědnost a bude povinen nahradit veškerou škodu či vydat veškeré bezdůvodné obohacení, které tímto protiprávním jednáním způsobí.

7.6. Uživatel bere dále na vědomí, že Platforma jako celek a všechny její části, včetně programového softwarového vybavení, loga, zdrojových kódů, vzhledu uživatelského rozhraní, textů nacházejících se na webu Platformy mimo textů představujících obsah Tvůrců jsou chráněny autorskými právy Provozovatele, případně ochrannou známkou Provozovatele nebo autorskými právy smluvních partnerů Provozovatele. Bez výslovného svolení Provozovatele není možné jakoukoliv část Platformy jakýmkoliv způsobem užít ve smyslu autorského zákona s výjimkou zákonných licencí, Uživatelé nejsou zejména oprávněni části Platformy či obsah umístněný na Platformě ze strany Provozovatele dále rozmnožovat, sdělovat veřejnosti, jakož i do něj jakkoliv zasahovat, spojovat s jiným obsahem nebo vytvářet na jeho základě odvozená díla. Za případné porušení těchto autorských práv či jiných práv duševních vlastnictví je Uživatel odpovědný v plném rozsahu.

8. Zrušení uživatelského účtu, trvání a zrušení Předplatného

8.1. Trvání uživatelského účtu není časově omezeno. V případě dlouhodobé neaktivity (nepřihlašování se do uživatelského účtu či absence jakékoliv aktivity na něm) na uživatelském účtu bez aktivního Předplatného přesahující 1 (jeden) rok si však Provozovatel vyhrazuje právo takový neaktivní uživatelský účet zrušit poté, co na možnost zrušení uživatelského účtu z důvodu neaktivity upozornil.

8.2. Předplatné se vždy sjednává na dobou určitou – na období 1 (jednoho) měsíce, přičemž měsícem se pro tyto účely rozumí časový úsek v délce 30 (třiceti) dnů, který počíná běžet dnem uhrazení platby Předplatného Uživatelem za první měsíc (dále jen „Předplatné období“) s tím, že se Předplatné vždy automaticky prodlouží o dalších 30 (třicet) dnů (dále jen „Prolongace“), nedojde-li v průběhu Předplatného období před Prolongací k ukončení Předplatného ze strany Uživatele podle čl. 5.6 či 8.3 této části IV. VOP anebo ke zrušení Předplatného Provozovatelem dle čl. 5.5. in fine této části IV. VOP.

8.3. Uživatel může Předplatné kdykoliv během trvání Předplatného období před jeho koncem zrušit v příslušné sekci Můj účet na https://firstclass.cz/muj-ucet. V takovém případě Předplatné skončí k poslednímu dni Předplatného období.

8.4. Uživatel může svůj uživatelský účet kdykoliv zrušit, a to tak, že o zrušení uživatelského účtu požádá Provozovatele žádostí zaslanou na e-mail [email protected]. Ke zrušení uživatelského účtu dojde neprodleně po obdržení žádosti, nejpozději do tří pracovních dnů. Zrušením uživatelského účtu dojde ke zrušení všech Předplatných, která se k danému uživatelskému účtu vážou. V takovém případě se uplatní čl. 8.3 této části IV. VOP obdobně. Vzhledem k tomu, že Předplatné skončí v souladu s čl. 8.3 této části IV. VOP k poslednímu dni Předplatného období, Uživatel v takovém případě nemá v souvislosti se zrušením uživatelského účtu a na něj navázaných Předplatných nárok na jakoukoliv refundaci. V případě zakoupení Tvůrčího obsahu zaplacením Jednorázového poplatku je jakákoliv refundace v souvislosti se zrušením uživatelského účtu vyloučena, pokud byl Uživateli digitální obsah Tvůrcem (prostřednictvím Provozovatele) řádně zpřístupněn v souladu s touto částí IV. VOP.

8.5. Provozovatel může kromě dalších důvodů výslovně uvedených v této části IV. VOP přistoupit podle svého uvážení k dočasnému znepřístupnění uživatelského účtu, omezení některých jeho funkcí či v krajním případě jeho zrušení, vždy v závislosti na závažnosti porušení a okolnostech konkrétního případu v následujících situacích:

(a) Uživatel zneužije Platformu k podvodným aktivitám či jiným činnostem potíraným zákonem č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, v platném znění.

(b) Uživatel umožní neoprávněné či nezpůsobilé osobě používat Platformu, užívat jeho uživatelský účet na Platformě nebo obsah, který byl Uživateli prostřednictvím Platformy zpřístupněn.

(c) Provozovatel zjistí, že Uživatel – fyzická osoba uvedla nepravdivé informace při registraci a ve skutečnosti nesplňuje požadavky na minimální věk pro využívání služeb Platformy.

(d) Uživatel bude na Platformě vyvíjet činnost zakázanou podle čl. 6.2, 6.3 a 6.4 této části IV. VOP.

(e) Uživatel užije či umožní užít třetí osobou Tvůrčí obsah chráněný autorským právem či jiným právem duševního vlastnictví publikovaný Tvůrci na Platformě bez svolení dotčeného autora či jiného oprávněného nositele takových práv.

(f) Uživatel závažným způsobem zneužije právo, které mu přiznávají ustanovení této části IV. VOP či právní předpisy, či se dopustí jiného šikanózního výkonu práva s úmyslem způsobit újmu třetí osobě. Za takový případ zneužití se bude považovat časté podávání zjevně nedůvodných stížností, oznámení či reklamací.

(g) Uživatel opakovaně či závažně poruší tyto VOP (část IV.) či obecně závazné právní předpisy jiným způsobem. 

(h) Provozovatel obdrží vykonatelný příkaz soudu nebo jiného orgánu veřejné moci, který mu ukládá tak učinit.

(i) Takové opatření Provozovateli ukládají právní předpisy nebo je to jinak nutné pro uvedení do souladu s právními předpisy.

8.6. O opatření podle předchozího odstavce je Provozovatel povinen Uživatele informovat, a to (i) bude-li to možné, pokud jde o zrušení uživatelského účtu, pak nejméně 20 (dvacet) dnů, v ostatních případech nejméně 10 (deset) dnů před účinností takového opatření, nebo (ii) nebude-li to možné (zejména hrozí-li nebezpečí z prodlení, vyžadují-li to právní předpisy nebo rozhodnutí soudu či orgánu veřejné moci), pak současně s tím, co je opatření vůči Uživateli uplatněno. Provozovatel je povinen s výjimkou případů, kdy obecně závazné právní předpisy takové odůvodnění v daném případě nevyžadují, s důvody svého postupu Uživatele řádně seznámit. Provozovatel může před tím, než uplatní takové opatření, vyzvat dotyčného Uživatele k nápravě a určit mu pro to přiměřenou lhůtu. Uživatel se může proti takovému opatření bránit podáním stížnosti na e-mailovou adresu [email protected]. Provozovatel své rozhodnutí o způsobu vyřízení stížnosti včetně odůvodnění sdělí Uživateli bez zbytečného odkladu. V případě nesouhlasu Uživatele se způsobem vyřízení jeho stížnosti může Uživatel věc předložit orgánu mimosoudního řešení sporu dle části V. VOP nebo využít jiné prostředky nápravy, které mu přiznávají právní předpisy.

8.7. Uživatel bere na vědomí, že účet Tvůrce, s nímž je spojen profil Tvůrce, kde Tvůrce publikuje Tvůrčího obsah, který Uživatel odebírá, může být z rozhodnutí Tvůrce nebo v případech stanovených obecně závaznými předpisy či všeobecnými obchodními podmínkami pro Tvůrce z rozhodnutí Provozovatele zrušen. V takovém případě s výjimkou naléhavých případů, kdy zrušení účtu Tvůrce Provozovatelem ukládá právní předpis nebo vykonatelné rozhodnutí soudu nebo jiného orgánu veřejné moci, Tvůrce, případně Provozovatel, dochází-li ke zrušení účtu Tvůrce z jeho rozhodnutí, Uživatele odebírající jeho obsah o takové skutečnosti informuje a vyzve je ke zrušení Předplatného. Ke zrušení účtu Tvůrce dojde s výjimkou naléhavých případů uvedených výše až v okamžiku, kdy dotyčný Tvůrce nebude mít žádné Uživatele s aktivním Předplatným.

8.8. V případech zrušení účtu Tvůrce, ať už k němu dojde z jakéhokoliv důvodu, je Tvůrce povinen se s Uživateli spravedlivě vypořádat způsobem, který odpovídá míře, o kolik byla přístupnost zakoupeného digitálního obsahu v důsledku zrušení účtu Tvůrce zkrácena oproti předplacené době dle čl. 4.1 a) nebo b) této části IV. VOP. Provozovatel neodpovídá za případné nevypořádané závazky Tvůrců vůči Uživatelům. Provozovatel rovněž nenese odpovědnost za služby a obsah, které Tvůrce přislíbil Uživatelům poskytnout a příslib v důsledku zrušení účtu Tvůrce nedodržel.

8.9. V případech zrušení účtu Tvůrce na základě rozhodnutí Provozovatele může v zájmu ochrany dobrého jména a pověsti Platformy a Provozovatele refundaci podle předchozího odstavce namísto Tvůrce provést Provozovatel a vrátit Uživatelům v poměrné výši (po odečtení s tím spojených nákladů a Provozovatelovy provize a případně další odměny za služby poskytnuté dotyčnému Tvůrci) přijaté Platby, které dosud nebyly zúčtovány. Uživatel v této souvislosti bere na vědomí, že ze strany Provozovatele se v takovém případě nejedná o uspokojování práv z vadného plnění.

9. Moderace obsahu na Platformě, transparentnost, ochrana před zneužitím

9.1. Provozovatel nenese redakční odpovědnost za obsah publikovaný na Platformě ze strany Tvůrců, ani neprovádí jeho předběžnou kontrolu, může však dle svého uvážení provádět ad hoc kontrolu obsahu šířeného prostřednictvím Platformy v individuálních případech z hlediska souladu takového šíření s právními předpisy a/nebo všeobecnými obchodními podmínkami pro Tvůrce, zejména na základě podnětu uživatelů Platformy. V takovém případě Provozovatel může provést vyšetřování či učinit jiné právní kroky či přijmout určitá opatření, jejichž cílem je odhalit, objasnit, určit a následně odstranit nezákonný či jinak závadný obsah či k němu znemožnit přístup, nebo které směřují k zajištění souladu s požadavky právních předpisů nebo příkazy soudu či jiných orgánů veřejné moci.

9.2. Za nezákonný či jinak závadný obsah se považuje:

(a) Obsah v rozporu s právními předpisy.

(b) Obsah v rozporu s všeobecnými obchodními podmínkami pro Tvůrce.

(c) Obsah podněcující k násilí či nenávisti vůči lidem.

(d) Obsah v rozporu s dobrými mravy.

(e) Obsah porušující či zasahující do práv třetích osob, zejména práv duševního vlastnictví.

(f) Obsah ohrožující práva třetích osob.

(g) Obsah, který je způsobilý narušit fyzický, psychický nebo mravní vývoj osob mladších 18 let.

(h) Obsah, jehož šíření je trestným činem, zejména veřejné podněcování ke spáchání teroristického trestného činu, trestné činy týkající se dětské pornografie a trestné činy související s rasismem a xenofobií.

(i) Obsah zjevně nepatřičný z hlediska zájmového zaměření Platformy.

(dále jen „Závadný obsah“)

9.3. Uživatelé Platformy mohou oznamovat podezření na Závadný obsah vyskytující se na Platformě pomocí příslušného tlačítka pro hlášení závadného obsahu.

9.4. Provozovatel oznamovateli zašle bez zbytečného odkladu potvrzení o obdržení oznámení, uvede-li oznamovatel při oznámení podle předchozího odstavce své kontaktní údaje.

9.5. Provozovatel v rámci kontroly případ posoudí, a pokud shledá, že se skutečně jedná o Závadný obsah, podnikne příslušné právní kroky či přijme opatření k nápravě, a to v podobě a rozsahu dle svého uvážení, přičemž bude brán zřetel na intenzitu a rozsah porušení a další okolnosti případu. O způsobu vyřízení oznámení či případných krocích k nápravě Provozovatel oznamovatele vyrozumí bez zbytečného odkladu po přijetí rozhodnutí, a to zprávou zaslanou na e-mail uvedený v oznámení. V případě nesouhlasu oznamovatele se způsobem vyřízení jeho oznámení, může oznamovatel podat stížnost na e-mailovou adresu [email protected]. Provozovatel o stížnosti rozhodne a s důvody rozhodnutí seznámí stěžovatele v přiměřené lhůtě podle složitosti věci. V případě nesouhlasu stěžovatele se způsobem vyřízení jeho stížnosti může Uživatel věc předložit orgánu mimosoudního řešení sporu dle části V. VOP nebo využít jiné prostředky nápravy, které mu přiznávají právní předpisy.

9.6. Provozovatel při moderování obsahu a vyřizování stížností postupuje přiměřeně, objektivně a s náležitou péčí, přihlížeje k právům a oprávněným zájmům všech dotčených stran tak, aby podněty a stížnosti byly vyřízeny v přiměřené lhůtě.

9.7. Při provozování Platformy a poskytování jednotlivých funkcionalit Platformy (jako např. transkripce, trackování reels videí) mohou být používány algoritmy a nástroje využívající umělou inteligenci (AI). Rozhodnutí při moderování obsahu, vyřizování oznámení a stížností však budou vždy přijímána pod dohledem adekvátně kvalifikovaných zaměstnanců Provozovatele, a nikoliv výhradně na základě automatizovaných postupů (algoritmů či AI).

9.8. Uživatel Platformy bere na vědomí, že časté podávání zjevně nedůvodných oznámení či stížností se považuje za zneužití nahlašovacího systému a představuje porušení podmínek VOP (IV. části). V takovém případě Provozovatel může poté, co uživatele Platformy na protiprávní jednání bezvýsledně upozorní, přistoupit dle svého uvážení podle závažnosti daného případu buď k dočasnému pozastavení vyřizování oznámení a stížností podaných dotyčným uživatelem Platformy nebo k opatření podle čl. 8.5 písm. f) části IV. VOP. Při rozhodování v těchto případech Provozovatel zohlední absolutní počty položek zjevně nepodložených oznámení či stížností podaných za poslední 3 měsíce dotyčným uživatelem Platformy, jejich relativní podíl ve vztahu k celkovému počtu oznámení a stížností, závažnost zneužití, povahu nezákonného obsahu, které oznámení vytýká, důsledky takového zneužití a úmysl uživatele Platformy, je-li možné jej z jeho jednání vyvodit.

9.9. Uživatel bere na vědomí, že Provozovatel může jeho e-mailovou adresu uvedenou v rámci registrace na Platformě zařadit do databáze pro zasílání newsletterů a novinek týkajících se Platformy či jiných obchodních sdělení v souladu s § 7 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, v planém znění. Pakliže se tak stane, Uživatel může svůj e-mailový kontakt kdykoliv z rozesílky odhlásit kliknutím na příslušný odkaz v patičce e-mailu s obchodním sdělením. V případě, že Uživatel s použitím e-mailového kontaktu pro zasílání obchodních sdělení nevysloví nesouhlas, Provozovatel ho uchová v databázi po dobu 3 let od zrušení uživatelského účtu.

9.10. Pořadí Tvůrců, kteří se zobrazí při vyhledávání pomocí klíčových slov na webových stránkách Platformy, záleží na blízkosti a relevanci klíčových slov ve vztahu k profilu Tvůrce a dále také na oblíbenosti Tvůrců měřené podle počtu Uživatelů odebírajících jejich Tvůrčí obsah a počet zhlédnutí jejich Tvůrčího obsahu. Platforma rovněž nabízí možnost přehledu trendujících Tvůrců. Do této kategorie jsou řazeni Tvůrci podle uvážení Provozovatele, jejichž Tvůrčí obsah vzbuzuje v poslední době velký zájem mezi Uživateli.

9.11. Uživatel bere na vědomí, že Provozovatel může na Platformě umisťovat a šířit reklamu či jiná obchodní sdělení na vlastní zboží či služby anebo na zboží či služby třetích osob. Tvůrci nemají dovoleno prostřednictvím Platformy či digitálního obsahu publikovaného na Platformě šířit jakoukoliv reklamu či obchodní sdělení s výjimkou propagace vlastní tvorby či vlastních služeb či zboží. Reklamu povolenou dle tohoto odstavce lze šířit pouze za podmínky, že je viditelně označena jako reklama či obchodní sdělení. Skrytá reklama je zakázána. Reklamu či jiné obchodní sdělení, u kterých mají uživatelé Platformy podezření na rozpor s právními předpisy či těmito VOP (IV. část), mohou uživatelé Platformy Provozovateli hlásit na e-mailovou adresu [email protected]. Při vyřizování těchto podnětů se uplatní obdobný postup předvídaný v tomto článku ve vztahu k Závadnému obsahu.

10. Spotřebitelská práva Uživatelů vyplývající z využívání služeb Platformy

10.1. Uživatelům, jež jsou spotřebiteli ve smyslu § 419 občanského zákoníku, náleží při využívání služeb Platformy zákonem stanovená práva, která jsou blíže popsána a rozvedena v tomto článku.

10.2. Tato Smlouva je smlouvou uzavřenou distančním způsobem elektronickými prostředky. Uživatel však s ohledem na ustanovení § 1837 písm. a) občanského zákoníku nemá právo odstoupit od smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, neboť služby Platformy jsou poskytovány Uživateli bezplatně a jsou Uživateli v plném rozsahu poskytnuty v okamžiku uzavření smlouvy. Kromě toho Uživatel může svůj uživatelský účet na Platformě kdykoliv zrušit, čímž dojde k výpovědi této smlouvy s účinností ke dni zrušení uživatelského účtu.

10.3. Provozovatel není vázán ve vztahu k Uživatelům – spotřebitelům žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.

Práva z vadného plnění (reklamace)

10.4. Platforma jakožto webová aplikace představuje službu ve smyslu § 2 odst. 1 písm. g) zákona o ochraně spotřebitele. Pokud Uživatel má za to, že služba Platformy je poskytována vadně, zejména pokud rozsahem nebo kvalitou neodpovídá části IV. VOP nebo jiným požadavkům obecně závazných právních předpisů, může takovou vadu reklamovat, a to odesláním reklamace na [email protected]. V reklamaci je potřeba konkrétně a přesně uvést, jaká vada služby Platformy se reklamuje a z jakého důvodu, dále kontaktní údaje na osobu uplatňující reklamaci a požadovaný způsob vyřízení reklamace. Uživatel může požadovat opravu vady, pokud je vada odstranitelná a odstranění vady si nebude žádat nepřiměřené náklady. Pokud vadu odstranit nejde nebo by její odstranění bylo nepřiměřeně nákladné, a služby Platformy by v takovém případě následkem vady nebylo možné používat (tedy by se jednalo o nikoliv nevýznamnou vadu), může Uživatel odstoupit od smlouvy. Při vyřizování reklamace bude přihlédnuto ke skutečnosti, že je služba Platformy poskytována Uživateli bezplatně.

10.5. Reklamovatelná vada je taková, jejíž existence je dána na základě objektivních hledisek. Důvodem reklamace proto nemůže být pouze skutečnost, že služba Platformy neodpovídá subjektivnímu očekávání Uživatele.

10.6. Provozovatel Uživateli vydá písemné potvrzení v elektronické formě o uplatněné reklamaci, kde bude uvedeno datum uplatnění reklamace, obsah reklamace, způsob vyřízení reklamace, který Uživatel požaduje.

10.7. Provozovatel podanou reklamaci posoudí a rozhodne o ní v přiměřené době dle povahy věci, zpravidla bezodkladně, nejpozději však do 30 (třiceti) dnů ode dne uplatnění reklamace. Provozovatel Uživateli poskytne potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně případného potvrzení o provedení opravy, o době trvání reklamace, a pakliže Provozovatel reklamaci nevyhoví, pak také písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nedojde-li k vyřízení reklamace a informování Uživatele dle tohoto odstavce v uvedené lhůtě 30 (třicet) dnů, má Uživatel právo od smlouvy odstoupit.

10.8. V případě oprávněné reklamace má Uživatel právo požadovat po Provozovateli náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Toto právo je však nutné u Provozovatele uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, jinak se promlčí.

V. ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

Tato část V. VOP je aplikovatelná jak na E-shop, tak na Platformu.

1.1. V případě, že vznikne mezi Provozovatelem na jedné straně a Zákazníkem či Uživatelem, kteří jsou spotřebitelé, na straně druhé v souvislosti s Kupní smlouvou nebo rezervací zboží prostřednictvím E-shopu nebo poskytováním služby Platformy spor, který se nepodaří mezi stranami vyřešit dohodou, má Zákazník, respektive Uživatel, právo takový spor (dále jen „Spotřebitelský spor“) předložit příslušnému orgánu mimosoudního řešení sporu, kterým je:

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení ADR

Gorazdova 1969/24

120 00 Praha 2

E-mail: [email protected] Web: adr.coi.cz

1.2. Mimosoudní řešení Spotřebitelského sporu je možné zahájit výhradně na návrh Zákazníka, respektive Uživatele, a to za předpokladu, že se Spotřebitelský spor nepodařilo Zákazníkovi (Uživateli) vyřešit přímým jednáním s Provozovatelem, což je Zákazník (Uživatel) povinen v návrhu doložit. Zákazník (Uživatel) může tento návrh podat u České obchodní inspekce nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u Provozovatele poprvé.

1.3. Spotřebitelský spor je možné dle volby Zákazníka (Uživatele) řešit i online prostřednictvím platformy pro řešení sporů on-line tzv. ODR. Kontaktním místem ve smyslu čl. 7 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line, je Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz.

1.4. Podáním tohoto návrhu není dotčeno právo Zákazníka (Uživatele) předložit v kterékoli fázi Spotřebitelský spor příslušnému soudu dle části VI. čl. 1.15 VOP.

1.5. Další informace o mimosoudním řešení sporů lze nalézt na webové stránce České obchodní inspekce https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

VI. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1.1. Smluvní vztah mezi Provozovatelem a Zákazníkem, popř. Uživatelem, se řídí těmito VOP a v rozsahu neupraveném VOP příslušnými prvními předpisy právního řádu České republiky, a to i kdyby obsahovaly mezinárodní prvek. Případné užití Úmluvy OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží se vylučuje.

1.2. Provozovatel si vyhrazuje právo VOP v odůvodněných případech v nezbytném rozsahu jednostranně měnit. Aktualizované znění VOP bude vždy uveřejněno na webových stránkách Provozovatele a informace o změně VOP bude podle volby Provozovatele učiněna zpravidla zveřejněním příslušné informace společně s aktualizovaným zněním VOP ve vhodném formátu (např. pdf nebo html) vhodným oznámením. Uživatelům a Zákazníkům se zřízeným Účtem Provozovatel změnu VOP oznámí odesláním příslušné informace s odkazem na nové znění VOP na e-mailovou adresu zaregistrovanou v rámci Účtu. Takováto změna vstupuje v účinnost uplynutím Provozovatelem stanovené lhůty, která činí vždy alespoň 30 (třicet) dní ode dne oznámení změny VOP. To neplatí, pokud je změna vyžadována právními předpisy či dohledovým správním orgánem a lhůtu pro oznámení není možné v takovém případě z objektivních důvodů dodržet. V části VOP platné pro Platformu to neplatí také v případě, že to vyžaduje mimořádná neočekávaná závažná situace, která představuje bezprostředně hrozící nebezpečí pro řádné fungování Platformy, Tvůrce či Uživatele, zejména v podobě podvodu, malwaru, spamu, porušení zabezpečení údajů nebo jinými kybernetickými incidenty. V případě rozporu ve znění VOP se za platné a zavazující považují VOP uveřejněné na adresách www.firstclass.cz, www.businessleaders.cz, www.tajemstviobchodu.cz.

1.4. Zákazník v případě, že nebude s příslušnou změnou VOP souhlasit, je oprávněn vypovědět smlouvu nejpozději 5 (pět) dní před účinností příslušné změny VOP. V případě, že Zákazník nevyužije svého práva na výpověď smlouvy, platí, že se změnou VOP souhlasí.

1.5. Uživatel v případě, že vysloví ve výše uvedené lhůtě (mezi oznámením a účinností nového znění VOP) svůj nesouhlas se změnou VOP, bude to považováno za výpověď smlouvy a smluvní vztah mezi Provozovatelem a Uživatelem bude ukončen k poslednímu dni účinnosti stávajících VOP a Provozovatel zruší Uživateli účet v souladu s částí IV čl. 8 VOP ke dni ukončení smluvního vztahu.

1.6. Pokud se Zákazník, popř. Uživatel, ve výše uvedené lhůtě od oznámení o změně nevyjádří, platí, že se změnou souhlasí.

1.7. Provozovatel si však vyhrazuje právo přijmout takovou změnu VOP, s níž nebude spojeno právo Zákazníka, popř. Uživatele, na výpověď smlouvy za předpokladu, že takovouto změnou bude Zákazník, popř. Uživatel, vázán pouze v případě, kdy s ní bude souhlasit.

1.8. Zvláštní ujednání mezi Provozovatelem a Zákazníkem, popř. Uživatelem, odchylující se od těchto VOP mají přednost.

1.9. Na smluvní vztah mezi Zákazníkem a Provozovatelem, jehož součástí jsou tyto VOP, se neuplatní ustanovení § 1793 občanského zákoníku (neúměrné zkrácení) ani § 1796 (lichva) občanského zákoníku, pokud jde o Zákazníka jednajícího v rámci jejich podnikatelské činnosti či výkonu povolání (dále jen „podnikatelé“). Provozovatel i Zákazník, který je podnikatelem, na sebe bere riziko nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 občanského zákoníku.

1.10. Odpověď Zákazníka, popř. Uživatele, s dodatkem či odchylkou ve smyslu § 1740 odst. 3 občanského zákoníku není přijetím nabídky na uzavření smlouvy, ani když podstatně nemění podmínky nabídky.

1.11. Provozovatel a Zákazník, popř. Uživatel, shodně prohlašují, že si nepřejí, aby nad rámec výslovných ustanovení uvedených v těchto VOP, objednávce či jejím potvrzení, popř. v písemné smlouvě, byla jakákoli práva a povinnosti dovozovány z dosavadní či budoucí praxe zavedené mezi smluvními stranami či zvyklostí zachovávaných obecně či v odvětví týkajícím se předmětu plnění jejich smluvního vztahu, ledaže je písemně sjednáno jinak. Vedle shora uvedeného si smluvní strany potvrzují, že si nejsou vědomy žádných dosud mezi nimi zavedených obchodních zvyklostí či praxe.

1.12. Veškeré informace o ochraně osobních údajů, zejména o účelech a způsobech zpracování, jakož i o vašich právech v souvislosti se zpracováním vašich osobních údajů, naleznete na adresách www.firstclass.cz, www.businessleaders.cz, www.tajemstviobchodu.cz v sekci Informace o zpracování osobních údajů.

1.13. Na E-shopu a Platformě jsou používány soubory cookie, které shromažďují informace umožňující Provozovateli a třetím stranám porozumět používání E-shopu a Platformy ze strany jejich návštěvníků a uživatelů a na základě toho optimalizovat jejich fungování. Další informace o používání souborů cookie jsou uvedeny v dokumentu Koláčky aneb co jsou cookies.

1.14. Je-li některé ustanovení těchto VOP zdánlivé, neplatné, neúčinné či nevymahatelné nebo se takovým stane, namísto takového zdánlivého, neplatného, neúčinného či nevymahatelného ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se takovému zdánlivému, neplatném, neúčinnému či nevymahatelnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Zdánlivostí, neplatností, neúčinností či nevymahatelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení VOP za předpokladu, že jsou od takového ustanovení oddělitelná.

1.15. Provozovatel a Zákazník, popř. Uživatel, se zavazují řešit veškeré spory vyplývající z tohoto smluvního vztahu nejprve smírnou cestou. Pokud v přiměřené době nedojde ke smírnému urovnání sporu, pak je kterákoliv ze smluvních stran oprávněna předložit tento spor ke konečnému rozhodnutí věcně a místně příslušnému českému soudu. Tím není dotčeno právo Zákazníka, popř. Uživatele, předložit spor orgánu mimosoudního řešení sporu.

1.16. Tyto VOP jsou vydávány v českém jazyce a jsou účinné ode dne 1.12.2024

Top
Potvrzení odstranění příspěvku
Jste si jistý, že chcete tento příspěvek smazat?
Toto okno se automaticky zavře za
Shopping Cart