Když byli Zdeněk a Pavel Lázničkovi ještě malí kluci, strávili spolu spoustu času ve skautském oddíle a odvážných příběhů podobajících se příběhu slavného Hannibala slyšeli desítky. Příběh slavného generála je však inspiroval natolik, že podle něj pojmenovali společné podnikání. V přírodě trávili většinu volného času a skautské prostředí formovalo jejich osobnost. Když spolu bratři začali 1. ledna 2000 podnikat, už na začátku si řekli, že byznys nesmí ohrozit jejich rodinné vztahy. Nejprve bratři, až potom podnikatelé a společníci. Tak zněla jejich dohoda a ani jednoho nenapadlo, že by tomu mělo být jinak. Ostatně je to právě čestné chování, pomoc bližním a plnění povinnosti, k čemu se zavazuje každý skaut ve svém slibu. Není tak překvapením, že když bratři hledali první zaměstnance pro malou prodejnu outdoorového vybavení, tak mladší Zdeněk prohlásil: „Když to bude skaut, dostane přednost.“ Pavel nemohl než souhlasit, dobře věděl, že kdo drží skautský slib, má zažité i zdravé hodnoty do života.

 

Vybavení do přírody bylo oběma bratrům blízké. Pavel navíc měl už zkušenosti s obchodem outdoorového vybavení a Zdeněk zase pracoval v marketingu. Zdeněk tehdy zatoužil rozjet e-shop. Bylo to ještě v dobách vytáčeného internetu a byl to velký boom. Bylo mu jedno, co budou prodávat, hlavně když to bude na e-shopu. A tak se bratři dali dohromady a řekli si, že otevřou prodejnou s outdoorovým vybavením. Tehdy se jim ale zdálo, že v Praze už jsou všichni a všechno. Proto první prodejnu Hanibal otevřeli v Poděbradech. „Bylo docela úsměvné jezdit ráno z Prahy pracovat do Poděbrad a na cestě potkávat jen auta, co jezdí naopak. Rychle jsme ale zjistili, že prodejna outdooru se v Poděbradech neuživí, a tak jsme ji museli zavřít. Zboží jsme odvezli do stodoly a hledali nové prostory v Praze, kde se nám nakonec podařilo zakotvit v Korunní ulici na Vinohradech,“ vzpomíná Pavel na podnikatelské začátky.

 

Nákup v malé prodejně outdoorového vybavení v Korunní ulici na Vinohradech byl pro zákazníky vskutku netradičním zážitkem. Prodejna byla tak malá, že zboží bylo vyskládáno v regálech až po strop, a majitelům tak nezbývalo než lézt po regálech pro zboží jako po horolezecké stěně, což zákazníci samozřejmě radostně kvitovali. Superteplé spacáky, stany, goretexové oblečení, prostě vše, co může potřebovat člověk na cestě do hor. Co se nevešlo na prodejnu, to měli bratři uskladněno i doma v ložnici. Když něco na prodejně došlo, skočili na tramvaj a zajeli pro zboží domů. První objednávky z e-shopu také rozváželi hromadnou dopravou, to aby ušetřili za poštovné. Než je podnikání zvládlo uživit, pracovali na brigádách a využili každého kamaráda, který byl ochoten nabídnout pomocnou ruku. „Od začátku jsme šli hodně nízkonákladově,“ dokončuje Pavel Láznička vyprávění o začátcích outdoorových prodejen Hanibal.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Pokračování článku je k dispozici pouze předplatitelům FC Klub a FC Kurz

  • Přístup k uzamčenému obsahu na webu FirstClass.cz
  • Přístup k digitálnímu archivu publikací FC Kurz a FC Workshop
  • Digitální verze aktuální vydání FC Kurz
  • Slevy 50% na setkání s Petrem Casanovou
  • Archiv více než 5.000 článků na téma osobního rozvoje
Předplatit od 59 Kč/měsíc
Vyberte si z podobných témat
Top
Shopping Cart