Udržitelnost a ekologie jsou velká témata posledních let v celé společnosti. Na trhu je spousta známek a certifikací, které garantují šetrný přístup k životnímu prostředí. Sledují ještě vůbec spotřebitelé tyto značky? Jak poznat, kdy to firma myslí s udržitelností vážně a kdy se jedná jen o marketingový tah? Nejen na tyto otázky odpovídal v podcastu Jan Čillík, generální ředitel Tierra Verde, české továrny na ekologickou drogerii.
True Eko
Honza Čillík nastoupil do firmy v roce 2015. Tehdy ještě nebyla témata jako udržitelnost a ekologie tak žhavá jako jsou dnes. V rozhovoru přiznává, že firma patřila spíš k vymezené komunitě lidí, kteří už tehdy přemýšleli nad zdravějším přístupem k životu. I pro Honzu bylo téma udržitelnosti a ekodrogerie poměrně čerstvé, ale zamiloval se do něj a postupem času se v Tierra Verde vypracoval až na pozici generálního ředitele.
V FC Workshopu Silné Já versus Slabé Já v praxi čtenářům vysvětlujeme, jak naslouchat svému vnitřnímu hlasu takovým způsobem, aby nedocházelo ke zbytečnému vnitřnímu boji a člověk si byl schopen za každých okolností vybrat svou vlastní cestu k lepšímu životu. I Honza Čillík v podcastu zmiňuje, jak moc tato schopnost souvisí s opravdovou ekologií a udržitelností.
„Ve firmě žijeme podle principů skutečně ekologického života. Hledáme souvislosti a řešení skutečných ekologických problémů. Není to jen o samotných produktech, jejich vývoji a použitých obalech. Udržitelnost musí být nejen environmentální a ekonomická, ale také energetická, myšleno, jakou energii a jaké pocity přinášíme skrze produkty zákazníkům.“
Co vše se dozvíte v rozhovoru s Janem Čillíkem
- Co Honzu přivedlo do továrny s ekodrogerií v Popůvkách u Brna
- Jak se vyznat v různých eko certifikátech u produktů
- Jak covid a další negativní události ve společnosti ovlivnily eko-udržitelný přístup k životu
- Jaký je rozdíl mezi konvenční a ekologickou drogerií v jejím používání
- V čem je náročnější vývoj ekodrogerie oproti běžné drogerii
- Jak začít přemýšlet udržitelně a změnit životní návyky
- Proč v ekologii platí, že i málo je dost
- Jakou má Honza Čillík vizi v Tierra Verde
- Proč není pro Honzu firemní růst jen o vyšším obratu
- Jak Honza vnímá konkurenci v ekodrogerii
- Jak zvládá udržovat balanc osobního a pracovního života
- Jak si uvědomuje své silné a slabé stránky v praxi