Na Dieteru Schwarzovi se mi vždy líbil citát: „Nejhorší lži jsou ty, které si namlouváme tak dlouho, až podle nich začneme žít.“ Druhý nejbohatší Němec je se svou manželkou Franziskou přes 50 let, i obchodně je běžec na dlouhé tratě. Už v 70. letech odkoupil za 600 marek ochrannou známku Lidl, následně rozvinul také řetězec Kaufland a v rámci svého konglomerátu Schwarz Group má dnes příjem z 10 000 supermarketů v Evropě.

Jeho osobní majetek meziročně roste asi o 7 miliard dolarů, a i když konkurence je drsná, jen loni měl na tržbách přes 90 miliard dolarů. „Nikdy jsem nepochyboval o své intuici. Vždy jsem se včas dokázal zbavit všech lží, než bylo pozdě,“ řekl a ta věta mě zaujala. Naučit lhát je přece snadné, ale lži z hlavy odinstalovat? A jaké především?

74letý moudrý pán říká: „Lžím říkám šedý zákal mozku. Někdy uvěříte nákaze n…

Pokračování článku je k dispozici pouze členům Klubu FC

Předplatit od
0,55 Kč za den

Máte již zakoupeno členství v Klubu FC?
Přihlaste se